تازههای کتاب:
نام کتاب: فضای حضور انسانی
مولف: مسعود ناری قمی، محمدعلی نوائی
سال انتشار: 1397
انتشارات: علم و دانش
رویکردی به طرح مساله ی فرهنگ گرا و کاربر محور، وآموزش پارادایم های مساله در معماری
مباحث این کتاب، در مقاطع مختلفی پدید آمده است؛ اما شالوده کار مربوط به دوران پژوهش دکتری نگارنده در دانشگاه تهران در حوزه واقعیسازی آموزش معماری است. فصل نخست در واقع برخی مفاهیم بنیادی این کتاب را باز میکند و رویکرد نظری دارد فصول دوم و سوم مروری است بر شیوههای آموزش معماری در قالبی که از کتاب نخست برگرفته شده است.
برای کسانی که به دنبال موضوعات عملیتر هستند سه فصل نخستین قابل اغماض است فصلهای چهارم، پنجم و ششم به ارائه نحوه تعریف و اجرای نوین آموزشی بر مبنای پارادایم مساله فرهنگگرا و کاربر محور در معماری میپردازد و روند تولید و آزمایش این آموزش را به همراه ارزیابی و نقد آن ارائه میدهد در فصل هفتم و یک فرآیند شسته و رفته نمونه از روش پیشنهادی آموزشی، همراه با نمونه عملی معرفی میشود تا راهنمای عملی برای مدرسین و همچنین دانشجویانی باشد که قصد دارند چنین کاری را در برنامه آموزشی خود داشته باشند.